Wednesday, March 9, 2011

saya nak jadi cikgu !

Dulu waktu kecikkecik , pernah gak bercitacita tinggi . Huhu . . Budakbudak lah katakan :) Ingat senang kot nak kejar citacita yang tinggi menggunung .

Antara citacita yang pernah aku idamidamkan :
Doktor
Juruterbang
Peguam

Banyak lagi lah ! Ahaks ^^ Kesimpulannya semua yang hebadd lah ! Haha . Citacita aku memang TERsangat banyak dari kecik sampai lah dah besar panjang macam nehh tapi bila dah besar macam nehh tak daa lah nak bercitacita tinggi macam tuh . Aku dah sedar kemampuan aku setakat mana *ayat pasrah :P

Yang pelik , dulu aku tak pernah lak bercitacita nak jadi cikgu nehh . Macam mana ntah aku boleh TERfikir nak jadi cikgu , rasarasa semuanya bermula bila mak aku mula dok bercerita mengenai karier seorang cikgu nehh . Mak aku pun nampak macam dah suka sangat kalau aku menjebakkan diri dengan karier tuh , heee :) Mulamula dulu ayah aku tak berapa nak menyokong citacita aku tuh sebab ayah aku nehh berharap anakanak dia kerja yang gaji masyhukk . 

Citacita tinggi sangat tuh ayah TERsayangg oi :) Kalau dengan adikadik aku , boleh lah nak bercitacita tinggi pun sebab dpaa memang pandai [STATEMENT] Tapi sekarang tak taww kenapa ayah aku pun dah berubah fikiran && tak kisahh dengan pilihan aku . Alhamdulillah . .

So sekarang cuma tunggu result SPM saja && harapnyaa okay lah untuk aku nak capai citacita aku tuh . Permohonan untuk Kursus Perguruan Lepasan SPM juga telah dibukaa , untuk memohon cuma tekan link yang kat bawah tuh okayy ?


Sebelum nak isi permohonan tuh , kena lah beli dulu no pin yang ada dijual di BSN . Harganyaa RM6 kot kalau tak silap aku sebab aku pun tak beli lagi , ngeeee :)

Doakan aku dapat capai citacita aku tuh okayyy ? Thanks ! :)

Terima kasih daun keladi , lain kali singgah lagi :')

0 comments:

Post a Comment