Thursday, March 17, 2011

TOLONG tabahkan hatinyaa .

Barubaru nehh aku ada kenal dengan seseorang yang aku cuma nak label sebagai Abang A . Nak tau kaa siapa ? Haha , tuh tak penting pun . .

Act , aku baru jaa kenal dia berapa hari tah tapi gaya macam aku dah kenal lama dengan dia ! Haha , memang tuh lah perangai aku sebenarnyaa :D Aku jarang nak tegur orang yang aku tak kenal kat Facebook kecuali waktu tuh aku dah bosan tahap TERtinggi atau ada status yang aku rasa menarik hati aku nak BER-komenkomen dengan si pengepos status berkenaan .
Tapi setiap kali ada IM yang tidak diduga tibatiba muncul , aku dengan senang hati akan membalas segala IM tersebut . Adakah ini bermaksud aku seorang yang sombongg ? Aku pelik sebab ada juga orang yang nak cop aku sebagai Si Sombong , grr ~

Kembali ke tajuk entry , :)

Abang A nehh pernah bagitau aku yang dia akan berkahwin dengan Kak XX hujung tahun nehh , aku pun tumpang happy lah kan sebab aku memang suka bila dengar beritaberita baik nehh :) Tapi , dia ada cakap yang dia ada beberapa masalah sikit dengan Kak XX . Bila aku tanya , dia tak nak cakap cuma dia bagitau ada masalah peribadi sikit . Aku pun malas nak korekkorek lah sebab aku memang baru sangat kenal dengan Abang A nehh .

Keesokkan harinyaa , Abang A nehh tibatiba jaa menceritakan masalah peribadi yang dirahsiakan tuh . Sorry aku tak dapat nak share dengan hgpaa sebab nehh kes peribadi kan , yang aku boleh cakap pun . . Perkara tuh melibatkan hidup mati Kak XX tuh , waktu dia cakap tuh aku seolah - olah macam boleh rasa kesedihan dia tuh . Orang cakap kalau kita betul - betul ikhlas sayangkan seseorang , orang lain boleh rasa sejauh mana rasa sayangg tuh tanpa perlu bagitau pun . Aku nehh pulak cepat rasa kesian kat orangg , nak percaya pun takut sebab baru kenal jaa dengan dia . 

Tup tup tadi dengan secara tibatiba nyaa dia call aku dengan serius nyaaa lalu menceritakan segala kisahkisah dia , kisah yang dia cerita bukan setakat kisah hidup yang biasa ! Dia cerita segalaa rahsia besar hidup dia yang cuma beberapa orang jaa tau ! Memang aku TERkejut TERsentap TERharu dengan ceritacerita dia . Bayangkan dengan secara tibatiba orang yang kita baru kenal beberapa hari cerita segala rahsia besar hidup dia , tak kaa terkejut ? Aku memang rasa blurr sangat dengar semua kisahkisah tragis dia , aku cuma dengar dia cerita SEGALA - GALANYAA dengan perasaan yang memang aku tak boleh nak ungkapkan . Aku bukan nak berlagak kaa apa , tapi aku boleh jadi pendengar yang setia bila setiap kali orang perlukan tempat nak lepaskan segala perasaan dia . Aku boleh juga bagi nasihat sikit sikit , sekadar nak tenteramkan perasaan orang yang bercelaru . Cuma nasihat jaa yang boleh aku bagi sebab aku tak betul - betul pernah alami situasi yang Abang A alami sekarang nehh .

Ya Allah , besarnyaa dugaan hidup Abang A tuh . Aku tak boleh bayangkan macam mana perasaan aku bila aku ada kat situasi yang melibatkan hidup mati orang yang aku sayangi . Tolong tabahkan hati Abang A dalam menghadapi segala ujian itu , aku tau Allah tak kan uji kita dengan ujian yang berat kalau kita tak dapat hadapinyaaa . Semoga Abang A dapat menghadapi dugaan itu & dapat buat pilihan yang terbaik untuk dirinyaa supaya tak kan menyesal suatu hari nanti , aminnnnn . . Dia juga ada cakap yang dia dah anggap aku macam adik dia sendiri memandangkan dia tak daa adik perempuan , sebab tuh dia cerita segala kisah hidup dia tuh .

Segala kata - kata Abang A tuh rasa macam masih terngiang - ngiang kat telinga aku nehh , rasa tension GILA waktu tuh ! Aku tak tau nak ngadu kat siapa , Si Emy pulakk off fon . Akhirnyaa aku pun call Abang Arli , dia tak angkat pulakk ! Dah lama lepas tuh , baru ada mesej masuk daripada Abang Arli . Aku pun apa lagi , terus lah call dia . Aku ingat kann dia dok busy kaa apaaa , rupa - rupanyaaa dia baru lepas main PSP . Isyhhh3 , bertuah punya abang kan ? Sembang merapu paa semua dengan dia , dia suruh cari awek kat dia pulakk ! Adeyy , dia ingat adik dia nehh agen pencari jodoh kaa apaaa ? Dah lah high taste , mampus aku nak cari kat mana lah pulakk ? Dia ingat perempuan yang ikut taste dia tuh bolehh dapat kat tepi jalan kot ? Haha , apaa - apaa pun . . thankssssss der sebab merepek merapuu paa semua sekaligus menghilangkan rasa tension adik tadi !

Emy , maafkan saya sebab rindukan awak walaupun awak cakap tak payah rindukann awak . :'(

Terima kasih daun keladi , lain kali singgah lagi :')

0 comments:

Post a Comment